瑪麗布萊姬 雖然走貴婦路線,但偶而會有凸鎚的時候;她在葛萊美獎與U2一同演唱時,一時High過頭,自己手愛比來比去就算了,還拉著主唱波諾的手一起來,害當時又唱又彈的波諾不知所措。事後瑪麗表示她超級後悔,並趁著日前與U2合拍新單曲「One」的音樂錄影帶時向波諾道歉,瑪麗也表示波諾是她最尊敬的人,兩人也一樣有顆善良的心。曾與艾爾頓強、喬治麥可、艾瑞莎法蘭克林等大牌巨星合作的瑪麗,對於這次與U2合作,瑪麗布萊姬說:「我非常感動波諾在多年以前就寫了這首歌,而在和他重新詮釋後,依然具有新意並切合當今時勢。」



Is it getting better / 好多了嗎?
Or do you feel the same? / 還是老樣子?
Will it make it easier on you now? / 會讓你感覺好點嗎?
You got someone to blame / 如果找個人抒發一下

You say one love, one life (one life) / 你說
One Love, One Life
It's one need in the night / 黑夜中 每一個人都需要

One love (one love), get to share it / One Love 與人分享
Leaves you darling, if you don't care for it / 如果不珍惜 親愛的 他將離你遠去

瑪麗

Did I disappoint you? / 我讓你失望了嗎?
Or leave a bad taste in your mouth? / 我的話讓你難以下嚥嗎?
You act like you never had love / 你一副從未愛過的樣子
And you want me to go without / 你也要我沒有愛的過下去

Well it's too late, tonight / 但是太遲了 在今晚
To drag the past out into the light / 過去的讓他過去 走向光明
We're one, but we're not the same / 一樣是人 但是每個人不一樣
We get to carry each other / 我們必須 幫助彼此
Carry each other / 相互扶持

One

Have you come here for forgiveness? / 你是否真心尋求寬恕
Have you come to raise the dead? / 你是否想要死而復生
Have you come here to play Jesus? / 你是否試圖扮演上帝
To the lepers in your head / 自以為是的幫助世人
Well, did I ask too much, more than a lot? / 我是否過問太多 甚至有些過火
You gave me nothing, now it's all I got / 你不曾為我付出 我只有自己
We're one, but we're not the same / 一樣是人 但是每個人不一樣
Well we, hurt each other / 我們竟然 傷害彼此
Then we do it again / 一次又一次

You say / 你說
Love is a temple / 愛是神聖的殿堂
Love is a higher law / 愛是最高的法則
Love is a temple / 愛是神聖的殿堂
Love is the higher law / 愛是最高的法則
You ask me to enter / 你要我進入了愛的聖殿
Well then you make me crawl / 卻又將我傷到匍匐在地
And I can't be holding on to what you got / 我當然無法繼續堅持下去
When all you got is hurt / 只因為你不斷傷害著我
One love / 這份真愛
One blood / 這份血緣
One life / 這個人生
You got to do what you should / 你一定要盡到自己本份
One life / 這個人生
With each other / 我們唇齒相依
Sisters and my / 姊妹們
Brothers / 以及我的兄弟們
One life / 這個人生
But we're not the same / 僅管我們仍有不同
We get to / 我們仍然要
Carry each other / 彼此照顧
Carry each other / 相互扶持

One...
One love

arrow
arrow
    全站熱搜

    umusicpop 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()